Voorbeeld Alt tekst

Turbocharger Specialist

Sinds 1985 gespecialiseerd in de levering van nieuwe en gereviseerde turbochargers. Door onze ruim gesorteerde voorraad nieuwe turbo's en reeds gereviseerde turbo's kunnen wij bijna elke turbo direct leveren.
Wij leveren en reviseren turbo's voor personenwagens, lichte bedrijfswagens, scheepvaart, watersport, stationair motoren, tractoren, race, rally en up-grade toepassingen.

U bent van harte welkom met uw turbo reparatie waar ons vakkundige team u van alle turbo hulp kan voorzien.

Neem contact op

turbo

Kom alles te weten over uw turbo bij turbochargers.nl, de specialist in turbo revisie, ruil en verkoop!

De Turbo

VNT turboHet woord turbo is een samentrekking van turbine en compressor. En dat is eigenlijk ook alles wat een turbo is. Los van de benodigde onderdeeltjes en de behuizing zijn de twee schoepenwielen de essentie van de turbo. Het doel van een turbo is om aangezogen lucht te comprimeren en te injecteren in de motor van een machine of voertuig zodat het verbrandingsproces efficiënter verloopt door de toevoeging van extra zuurstof.

De turbo wordt aangedreven door de uitlaatgassen die de motor verlaten, of liever door de energie die de uitlaatgassen dragen (warmte, druk). Anders dan de supercharger (een turbo wordt ook wel turbocharger genoemd) die wordt aangedreven door een band die om de aandrijfas van de motor loopt. De turbo wordt dan ook gezien als een zuinigere oplossing.

De turbo staat bij autofanaten vooral bekend om het extra vermogen wat het de auto brengt, maar los van de Pk-kick draagt de turbo bij aan veel meer voordelen in aangedreven machinerie. Zo is de efficiëntie van de motor een prioriteit, en daarmee ook het verbruik. Hiermee draagt de turbo dus bij aan een groenere maatschappij.

twee stage turboEen turbo is dus afhankelijk van de energie in de uitlaatgassen. Dat betekent dat de turbo bij een hoger toerental van de motor beter presteert dan bij een lager toerental. Om dat te verhelpen werd eind jaren '80 de variabele geometrie geïntroduceerd (VNT, VGT, GVT) waarbij een verstelbare nozzle in variable standen de uitlaatgassen naar de turbo stuurde naar behoefte van het toerental van de motor. Een andere oplossing is op dit moment de 2-stage turbo waarbij er zowel een turbo compressor is voor lage druk als voor hoge druk.

Onderling verscheiden de turbo fabrikanten zich in ontwerp, volume, duurzaamheid, milieuvriendelijkheid, kracht en prestatie. Wilt u informatie over de beste turbo voor uw turbo-wensen? Neem dan gerust contact met ons op voor vrijblijvend advies.

C&E Turbo Chargers:
de turbo revisie
specialist.

Meer informatie nodig? Neem dan gerust even contact op met onze medewerkers.
Wil je meer weten?